رواية احببت مختلا الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية احببت مختلا الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

 رواية احببت مختلا الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير


قرب مني جامد وهو ماسك السكينة = متخافيش مش هتحسي بحاجة

_أحيهههه!

صوتت وانا ماسكة أيده _استهدي بالله ، إلحقوني يناس ، إلحقونييييي

باباه طلع علي صوتي ومسكه وشال من أيده السكينة وكان بين السكينة وجسمي سنتي واحد بس! ، نزلت علي الارض وانا بعيط

_كان هيقتلني ، كان..

خده وطلع بيه علي برا ، كنت بترعش وبفتكر الي حصل ، أنا مش هقدر اعيش مع دا! 

جه بعدها باباه ونزل علي الارض جمبي 

*انتي كويسة؟

_..

*حقك عليا ، والله احمد طيب بس..

_بس اييي؟ ابنك كان هيقتلني ، أنا عاوزة امشي من هنا

*هو خد الحقنة وهدي والله ونام ، حقك عليا يبنتي 

كانت عنيه بتترجاني اني افضل ، هزيت ب راسي وسكت ، نزلت معاه عشان نفطر ، فطرت وطلعت الاوضه ، استنيت الساعه تيجي تلاتة ونص ولبست ، نزلت وفتحت البوابة 

*راحة فين يمريم؟

_مشوار كده في السريع وجايه 

*طب خدي معاكي السواق عشان متتبهدليش في المواصلات 

_حاضر 







ركبت العربيه ووصلت الكافيه ، دخلت بسرعه وقعدت قدامه 

_ازيك ، عامل ايييي؟

° العربيه الي انتي جاية بيها دي بتاعت مين ؟

_بتاعت باباه 

° انتي ازاي توافقي؟

_والله غصب عنييي ، اهلي ضغطوا عليا ، مكنش قدامي حل تاني 

° طب وأنا ؟ 

_انا عمري محبيت حد غيرك ، أنا هطلب الطلاق بس مش دلوقتي

° سمعت أنه عبيط! 

_..

° وإن باباه مدير شركات كتير في مصر وبرا مصر 

_ايوة 

° طب واحنا هنبعد عن بعض لغايه ما تطلقي؟ 

_مش عارفة 

مسك أيدي ° مش هقدر ابعد عنك يمريم وانتي عارفة 

_وانا والله مش عاوزة غير إني أكون معاك 

° خلاص نفضل نتكلم لحد ما نشوف صرفة 

_انت اشتغلت؟

° والله لفيت امبارح علي كذه شركة بس مفيش فايدة 

_خير يحبيبي إن شاء الله تلاقي شغل 

° طب ما أبوه ممكن يشغلني في شركة من شركاته دي

_عاوز تشتغل في الشركة بتاعته؟

° بس توصيه عليا وان المرتب يبقي كويس عشان ألحق اكون نفسي عشانك 

_..

° اكيد مش هترفضيلي الطلب دا يعني!

_حاضر يحبيبي هقوله وأقنعه ، متشلش هم ، همشي أنا بقي عشان السواق واقف برا 

° هتوحشيني ، خلي بالك من نفسك ، اه صحيح لو لمسك لو هو عبيط ف أنا مجنون ماشي؟

ضحكت _لاء متخافش زي اخويا الصغير 

طلعت وركبت العربيه ووصلت الفلة ، دخلت لقيته هو وباباه قاعدين 

_ازيك يعمو 

*الحمد لله يبنتي ، يلا يا احمد قولها الي انا قولتهولك 

وقف قدامي =أنا آسف مكنش قصدي ، متزعليش 

_خلاص مش زعلانة 

=الفيلم هو الي كان كده انا مليش دعوة

_يطيب يا أمير ما شاء الله

=بس انا مش امير أنا احمد!

ضحكت _لاء قصدي أنك طيب يعني 

=وانتي كمان طيبة وحلوة 

باسني من خدي = ودلوقتي بقينا صحاب 

برقت ورجعت خطوة ل ورا وباباه ضحك 

*اطلعوا فوق بقي عما كوثر تحضر الغدا 

مسك أيدي وشدني وطلعنا أوضته 

=اقعدي اقعدي ، هوريكي كل ألعابي ، عندي حاجات كتير اوييي

قعدت علي السرير = دا قطر ، شوفتي كبير ازاي؟ 

_اه حلو اوييي 

=وعندي خيمة هناك مليانة كور ، بس الدبدوب دا اكتر حاجه بحبها 

كان حاضنه وبعدها مده قدامي ف خدته 

_اشمعنا دا اكتر حاطه بتحبها؟

=ماما كانت جيبهولي 

_..

=بس هي سافرت وسابتني ، بس اكيد هترجع عشان هي كانت بتحبني اوييي واكيد وحشتها زي ما هي وحشتني ، صح ؟

أنا عارفة إن مامته متوفيه ، بس شكله كان بيحبها اوي ، صورتها وصورته علي الكومودينو ، وفي بوستر كبير علي الحيطة بصورتهم







جه قعد جمبي ف بعدت ف قرب تاني 

_الاه جري أي يا احمد؟

=مش احنا صحاب؟

_اه ، عاوز ايي بقي؟

=عاوزك تقنعي بابا يوديني الملاهي 

_تروح لوحدك؟ 

=أيوة  

_بس هو مش هيرضي انك تروح لوحدك 

هرش في راسه وبصلي من فوق لتحت 

=اممم ، خلاص تعالي معايا وخلاص

اتكلمت بتريقة _شكرا علي عطفك علينا يا احمد والله ، مش عارفة من غير كرمك دا كنت عملت ايي

=انتي كده مش صحبتي ، المفروض تقولي ماشي نروح سوا ، عشان أنا معنديش صحاب خالص 

_خلاص بطل شحتفة ، هنروح بكرة 

=اقسم بالله ؟

باسني في خديي =انتي احسن صاحبه في الدنيا

_يبني بقي يبني ، هي كل ما تعطل تديها بوسه ولا اييي؟ 

ضحك = مبسوط اوي اني هخرج ، بفضل قاعد هنا لوحدي

_خلاص هخرجك كل اسبوع 

وقف قدامي =وبابا هيرضي؟

_سيبهولي أنا هقنعه ، بس بشرط 

=اطلبي أي حاجة هعملها 

_تاخد الدوا 

ربع أيده =لاء لاء دا طعمه وحش اوييي 

ربعت أيدي قصاده _يبقي مفيش خروج يمعلم 

قومت من مكاني وجيت امشي مسك أيدي 

=خلاص خلاص 

مديت أيدي قدامه _اتفقنا؟

=اتفقنا 

نزل عشان نتغدي ، اتغدينا وهو طلع اوضته وانا قعدت مع باباه

_عاوزة اعرف مواعيد الدوا بتاعته

*هو وافق ياخده؟

_عيب عليك والله ، انت بتشك في قدراتي؟







*ربنا يصلح حالك يبنتي يا رب ، مرة الصبح ومرة بليل ، هتلاقي العلاج في الدرج عنده في الاوضة 

_تمم ، اه وهنخرج بكرة نروح الملاهي 

*مش هتعرفي تستحمليه ، ولا تسيطري عليه خليكوا في البيت احسن 

_متخافش هعرف ، هو لازم يخرج بردو ، طول ما حالته النفسيه وحشه العلاج مش هيبقاله فايدة

*خلاص الي تشوفيه 

_ممكن اطلب منك طلب؟

*اكيد طبعا الي انتي عوزاه

_عاوزة حضرتك تشغل عندك في الشركة واحد كان معايا في الكلية ، احمم صديق للعيلة يعني

*معاه كلية تجارة؟

_ايوة ، هو شاطر جدا ف لو يعني المرتب يبقي كويس هتبقي عملتلي خدمة كبيرة اوييي 

*خليه بجيلي بكرة ويعتبر نفسه اتقبل ، وبمرتب كويس اوي كمان يستي

_بجد شكرا ، مش عارفة اقولك اييي 

طلعت وانا بجري ، دخلت الاوضه بتاعتي ورنيت عليه 

_ها يسيدي هتلبس أي بكرة وانت رايح الشركة؟ 

° هو وافق؟ 

_اكيد طبعا ، وبمرتب كبير كمان 

*متيلا بقي يبيبي! 

_صوت مين دي يعبدالله؟


مريم سمير 🤍.

احببت مختلا 🤍.


               الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×